Station Amsterdam-Noord is onderdeel van de Noord/Zuidlijn. Aan weerszijden van dit station bevinden zich busplatformen met een beeldbepalende overkapping, ondersteund door vier in de hoogte verlopende kolommen. De vier kolommen staan hart op hart 12 meter met aan de kopse zijden een uitkraging van zes meter. Daarnaast is er nog een gedeelte van gelaagde glasplaten van zeven meter lang. De dakbedekking van sedumvegetatie en grote glazen panelen maken het constructieve ontwerp een opgave van formaat. Het transferium heeft een overkapping van 888 vierkante meter die vijf meter boven de grond hangt.
De kapconstructie bestaat in hoofdzaak uit ongeschoorde raamwerken met gezamenlijke kolommen. Door het slanke ontwerp is het bij de dubbele overstekken noodzakelijk dat in twee richtingen de dakliggers in hetzelfde vlak liggen. Kruisende momentvaste verbindingen zijn het meest kenmerkende aspect van deze kapconstructie.
Vanwege de beperkt beschikbare constructiehoogte zijn momentvaste boutverbindingen in de knopen niet altijd mogelijk. De oplossing ligt erin de boutverbinding buiten de knoop te plaatsen naar een gebied met lagere momenten en de knoop zelf gelast uit te voeren. In wezen worden dan drie verbindingen gemaakt in plaats van één.
VeriCon is verantwoordelijk voor het constructieve ontwerp in de DO- en UO-fase van deze prominente bus-perronoverkapping.